Tuesday, May 8, 2007

當空降部隊成為學長的學長計劃

自從知道邊個係自己學長之後, 就真係唔係太想食個mentorship lunch.

首先人地貴為空降部隊, 駐紮冇耐, 佢對本地個pr industry唔熟悉; 再者, 人鬼殊途, 本地media聽到d PR凸一個英文字咁大把已經覺得你懶巴閉咁喇, 英文人係生存唔到, 我最concern既media relations, 相信佢答到我既有限. (今日我仲證實埋, 原來佢係之前個駐紮營地, 係負責湊clients, 佢係唔會pitch local media...) 最後, 佢除左後台勁之外, 我係佢身上只係見到紅人既奚落 (冇計, 任何野聽夠100次都會變真) 而好多時我都係睇紅人個頭行動, 紅人又擺明唔妥空降部隊, 我尷尷尬尬咁夾住係中間, 睇黎真係要好似瑞士咁, 唔take sides, 先可以生存到? 但係, 對於入世未深既我, 究竟可以點樣做到?

餐飯係大家"你不情, 我不願"既情況下開始喇. 首先大家講下食野, 講下佢之前個營地既情況 (因為我知佢好懷念舊地) 坐低, 見到佢攞住撘printout, 原來係我地之前傾過有關mentorship既email, 佢問左我一大堆問題, 我覺得自己似個病人, 個醫生係咁問一d我自己都解析唔到既病症. 又問下我對自己career development有咩睇法, 好明顯, "醫生"係跟足個checklist幫我剔格仔.

講講下, 我問佢如果我想搞好d media relations, 我可以點做. 佢話, nice d喇, helpful d喇, 見到d野佢會有興趣既, 就算唔關client事, 都forward俾佢. 我心諗, 平時send send埋埋咁多新聞稿, 傳媒邀請, 再加埋呢d forward email, 人地唔當你係spam先奇. 再者, 我問緊既係, 點樣可以approach media, 佢就skip晒頭幾個steps, 假設你同人熟到知道人地有咩興趣...

我唯有問另一個問題, 假設你根本唔熟悉個industry, media又同你講起, 點同d media吹水? 我心目中預期個答案會係: 你先做好product knowledge先; 或者: 索性講明自己唔識, 不過好樂意向各media朋友請教, 本人覺得, 虛心學習永遠都唔會得罪人. 點知, 學長就話: 如果唔關我地clients事, 就直接話唔識; 不過當然, 你可以同個journalist講d唔關個industry既野. 我真係俾佢搞到一頭霧水... 唉...

再加埋佢既一個問題... "乜你唔係同d media pitch緊某個客既analysts' briefing咩?" 天呀... analysts' briefing係我地幫個客揾d analysts返黎, 個客同d analysts開briefing呀, 點解會變左做我pitch d media??? 關d media咩事? 再者, 就算你誤會press conference同analysts' briefing, 最多都係RSVP, pitch media呢d高層次少少既事情, 當然我未擔得起大旗!

最後, 佢係選擇講大家既拍拖生活去堆塞dead air. 臨走前, 佢講左句, "咁我地3個月後再食個lunch傾傾喇..." 我突然先發覺, 原來我公司係大到... 我地要3個月前約好左, 先會撞到架!

No comments: